čtvrtek 20. září 2012

Ha! Kniha!

Za posledního půlroku jsem se díky své časové nevytíženosti vrátila k mému zalíbení ve čtenářství - tímto sebe chválím a Vám se tak trochu chlubím. Dost mi napomáhá průkaz čtenáře Věděcké knihovny Olomouc, ve které seženu opravdu všechno čtivo, jaké si právě zamanu. Nu. 
V poslední době mi pod rukou uvízly tři skvosty, a ty Vám dnes přináším jako malý inšpír:

Egon Bondy: Prvních deset let 

Někdy se stane, že se člověk první podívá na film a teprve posléze si vyhledá knižní předlohu. Film TŘI SEZÓNY V PEKLE je pro nás kulturní milovníky trošku klenotem v české kinematografii - ne snad ani tak pro tu režijní a hereckou kvalitu, jako pro dobu a avantgardní marxistickou příchuť, kterou nám servíruje na stříbrném podnose. Prvních deset let ukazuje zrození velkého umělce na pozadí nevlídné doby a vypovídá o životním stylu a tvůrčích podnětech generace, na kterou čas dávno zapomněl.


Jostein Gaarder: Dívka s pomeranči

Příběh, o kterém tu nechci psát, nechci jej chválit, nechci jej vyzradit. Chci, abyste jej přečetli :-)

Gabriel Garcia Márquez: Láska za časů cholery

Zatím jsem na začátku příběhu, ale zdá se poutavý a navíc je téměř povinností přečíst alespoň jednu Márquezovu knížku. Tak tedy činím a zatím se mi líbí, jestli je o co stát, to Vám povím posléze.





Nuže, vybrali jste?

Čudla

Žádné komentáře:

Okomentovat